Ванредно образовање – образовање одраслих
Лицима који немају статус редовног ученика, онима који немају завршену средњу школу или пак желе да остваре виши степен образовања, промене квалификацију, пружамо могућност ванредног образовања. Облици ванредног образовања су:
Преквалификација – пружа могућност промене образовног профила после завршене било које стручне школе у четворогодишњем трајању.
Документација за упис на ванредно школовање:
- Оверене фотокопије сведочанстава и дипломе завршене школе
Kопија личне карте (са написаним бројем мобилног телефона)
- Kопија извода из матичне књиге рођених
Медицинске сестре раде на подручју унапређења здравља, спречавања болести, лечења и рехабилитације. Раде на врло различитим радним местима – од патронаже до јединица интензивне неге – некад самостално, некад у тиму, а некад помажу лекарима. Највише сестара ради у болницама. Оне помажу својим пацијентима у ублажавању, решавању и подношењу проблема које имају због болести, прописаних претрага, начина лечења, боравка у болници и одвајања од породице.
Након средње школе стиче се назив медицинска сестра – техничар, а може се запослити у болницама, и разним ординацијама на пословима основне медицинске неге што укључује, на пример, мерење пулса, притиска и температуре, надгледање пацијентовог стања, помоћ у свакодневним активностима, примену лекова, спровођење неких медицинских поступака, давање упута, вођење документације и томе слично.
Стручни предмети су: анатомија и физиологија, микробиологија са епидемиологијом хигијена са здравственим васпитањем, прва помоћ, патологија, фармакологија, психологија, медицинска биохемија и латински језик, здравствена нега, инфектологија са негом, интерна медицина са негом, хирургија са негом, неуропсихијатрија са негом, педијатрија са негом и гинекологија и акушерство са негом.
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Медицинска сестра васпитач ради у обдаништима са здравом децом од 1 – 3 године, на пословима неге и васпитања деце. Учествује активно у формирању детета, његових хигијенских, културних и радних навика. Током школовања поред општеобразовних предмета МСВ учи предшколску, дечију и општу психологију.
Циљеви и задаци смера су:
- пријем деце у установу за дечји боравак и санитарна обрада
- спровођење личне хигијене деце раног узраста
нега и исхрана деце - спровођење терапије у установама за дечји боравак
- дезинфекција и стерилизација опреме, играчака и осталог материјала
- припремање деце за превентивне здравствене прегледе и помоћ лекару при прегледу
- сарадња са родитељима и рад на здравственом васпитању родитеља
- планирање, програмирање и остваривање васпитног рада у групи
- организовање слободних и усмерених активности деце, припремање простора и васпитног материјала за игру
- вођење педагошке и здравствене документације
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Физиотерапеути помажу болесним и повређеним особама у повећању покретљивости, ублажавању бола, спречавању и ублажавању трајних последица болести и повреда.
Врло важна особина физиотерапеута јесте стрпљивост, јер се резултати физикалне терапије виде тек након марљивог и упорног рада са пацијентом. За обављање послова физиотерапеута није потребна посебна снага, али су важни издржљивост и добра кондиција.
Након завршетка средње школе стиче се назив физиотерапеутски техничар, а могу се запослити у рехабилитационим центрима, болницама, спортским центрима итд. Физиотерапеутски техничар углавном ради под стручним надзором вишег физиотерапеута.
Стручни предмети су: анатомија и физиологија, латински језик, хигијена са здравственим васпитањем, микробиологија са епидемиологијом, патологија, психологија, медицинска биохемија, фармакологија и основе клининичке медицине, специјална рехабилитација и здравствена нега и рехабилитација, физикална терапија, кинезиологија, кинезитерапија и основе масаже.
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Фармацеутски техничар је једно од најпопуларнијих и најтраженијих занимања. Разлози за атрактивност овога смера јесу да су могућности запошљавања велике, иако готово сви ученици који стекну диплому фармацеутског техничара настављају школовање на факултетима.
У оквиру школовања, ученици овог смера стичу неопходна теоријска знања и стручну оспособљеност за рад фармацеутских техничара у условима апотеке, велетрговине или фабрике лекова.
Све ово је допуњено и обуком за примену класичних и модерних фармацеутских техника и поступака које се користе у изради, дистрибуцији и контроли лекова и помоћних средстава.
Фармацеутски техничари обучавају се да одржавају апарате, прибор и инструменте за израду лековитих препарата, да мере, пакују и сигнирају типска паковања, да изводе фармацеутско-технолошке операције при изради различитих облика лековитих препарата, да врше пријем и смештај лекова и осталих фармацеутских препарата, да припремају сировине у индустријским погонима за израду лековитих препарата, вођење фармацеутске администрације.
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Занимање лабораторијски техничар не захтева директан рад са пацијентом, осим код узимања материјала за анализу. Рад лабораторијског техничара се своди на рад у лабораторији са биолошким материјалом. Стални контакт са биолошким материјалом захтева спретност, знање и пре свега прецизност. У оквиру школовања ученици овог смера стичу неопходна теоријска знања и стручну оспособљеност за рад лабораторијских техничара у хематолошким, биохемијским и микробиолошким лабораторијама, као и у лабораторијама за трансфузију крви. Све ово је допуњено и обуком за руковање савременим дијагностичким и аналитичким апаратима и уређајима.
Циљеви и задаци смера су:
- пријем болесника и узимање материјала за лабораторијске анализе
- непосредна припрема реагенаса, прибора и апарата за рад
- извођење основних биохемијских анализа крви, урина, фецеса и цревних сокова
- припрема препарата и извођење основних бактериолошких и паразитолошких анализа
- припрема препарата за извођење и извођење основних хематолошких анализа
- припрема и извођење основних хемијских и броматолошких анализа
- вођење стручне документације
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Ученици се образују за рад у службама гинекологије и акушерства, стичући знања из општих и стручних предмета као и кроз обављање праксе. Гинеколошко-акушерска сестра поседује стручна знања и компетенције која су неопходна у процесу трудноће и рађања односно доласка на свет малог људског бића.
Гинеколошко-акушерске сестре својом стручношћу обезбеђују сигурност при рађању, без обзира на околности у којима се налазе. Препознају психичке, физичке, емоционалне и друштвене потребе жене. Током свог професионалног рада учествују у процесу интелектуалног, стручног и личног унапређења похађањем стручних семинара и учешћем на едукативним скуповима и предавањима.
Обавезни стручни предмети су: Анатомија и физиологија, Латински језик, Хигијена са здравственим васпитањем, Микробиологија са епидемологијом, Патологија, Фармакологија, Психологија, Медицинска биохемија, Здравствена нега, Инфектологија са негом, Педијатрија са негом, Интерна медицина, Акушерство са негом, Гинекологија са негом, Хирургија са негом и Прва помоћ.
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.
Ученици овладавају вештинама асистирања у свим фазама стоматолошких захвата. Започињу пријемом пацијената, а настављају припремањем и распремањем радног места, врше стерилизацију инструмената, дезинфекцију, мешају материјале, воде евиденцију и одржавају апарате.
Стоматолошке сестре учествују у спровођењу мера превенције стоматолошких обољења здравствено-васпитним пицпицрадом у вртићима, предшколским установама и саветовалиштима за труднице. У кратким цртама би рекли да су циљеви и задаци да се ученици усаврше у пријему пацијената за зубно-лекарске интервенције; у припреми радног места, инструмената, медикамената и материјала за зубно-лекарске интервенције; у асистирању лекару за време извођења зубно-лекарских интервенција; у указивању прве помоћ код бесвесног стања, у прању и стерилисању инструмената и материјала који не подлежу стерилизацији; одржавају зубно-лекарски прибор и апарате; воде и чувају зубо-здравствену документацију; сачињавају извештаје; требују и чувају потребни материјал, инструменте и прибор; спроводе превентивне мере и здравствено-васпитни рад.
Стручни предмети за образовни профил стоматолошка сестра-техничар су: Анатомија и физиологија, Латински језик, Хигијена са здравственим васпитањем, Микробиологија са епидемологијом, Патологија, Психологија, Медицинска биохемија, Здравствена нега, Фармакологија, Болести зуба, Превентивна стоматологија, Стоматолошка протетика, Парадентологија и орална медицина, Дечија стоматологија, Ортопедија вилица, Орална хирургија, Инфектологија са негом и Прва помоћ.
Наставни план можете погледати овде.
Испитна питања за овај смер можете преузети овде.